RSS Flöde

I’m a *chicken mama*

Postat den

När jag var liten så förklarade min mamma att berg- och dalbanan var farlig. Precis som när mammor fryser och försöker tvinga på sin unge en extra tröja. Fast ungen springer runt på gården och är hur svettig som helst. (för min mamma var ju livrädd för berg- och dalbanor)

Därför har jag alltid övertalat mina barn att åka alla dom där läskigt farliga maskinerna som jag inte sätter in en tå i ens. Jag själv är för feg helt enkelt.

Nu ska Linnea på Rugby cup i Göteborg och det stora samtalsämnet är äventyret på Liseberg.

Den här helgen kommer jag att vara en *chicken mama* som kommer ringa Linnea stup i kvarten för att höra om hon lever eller sitter uppe och har utsikt som dom tydligen ofta får göra på Liseberg.

Idag kom Linnea hem från skolan och sa att hon knappt kan vänta till fredag när dom ska åka ner för det ska bli så spännande.

Bilder kan ses på SVD

P3190049.JPG

Linnea i annat än rugbykläder

 

Idag skriver Jossan att hon har sin först vuxendag *idag*.

imgp1075_41216525.jpg

Jossan med en annan student

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

Kommentera

