RSS Flöde

gårdagens rysare

Postat den

 Jag beställde * rare medium* när det gäller köttet och den var genomstekt. Skickade in maten för omstart. Kocken skickar ut en biff som han lagt in i ugnen utan att steka på ytan innan vilket blir en kokt biff. Som han sen snabbt stämplar till grillmönster på.

Så jag fick rådet att beställa nåt annat av servitrisen. Kocken klarade alltså inte av att fixa en rosa köttbit.

*P* fick en köttbit som var perfekt förutom att den var som en tegelsten. Han orkade inte klaga trots att det stod *mörad* på lilla pappersbiten.

Jag är inte rädd för rått kött eftersom jag beställde in *råbiff* men kokt biff är inte min typ av mat.

Byt kock Palace

 

20090708569.jpg

20090708566.jpg

gårdagens rysare

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. Hej, Hoppas ni fick bord på MEZE, annars är de flesta av restaurangerna i Linné att rekommendera! Och glöm inte att strosa i HAGA om ni har tid!Kram

    Svara
  2. Aha!Är det så LCHFkost ser ut?!:-)

    Svara
  3. Ja, fy fanken för torra tråkiga biffar. I sverige har jag aldrigt lyckats få en bra rosa biff. Man får hålla sig till kebab hemma i svedala.

    Svara
  4. Det är fan det värsta som finns, när man får kött som inte tillgats korrekt! Hur svårt kan det va? Det kanske var en sommarvikarie som jobbade?

    Svara
  5. Billiga kockar har ingen utbildning. Har en bra läromästerska här hemma. Bifen ska 1. vara varm2. vara röd inuti3. varamörAllt detta klarar jag perfekt. Även på grillen!!!! Undantag – lammkotletter som ska vara JUST genomstekta, inte en sekund längre. Konstigt att dom inte kan sånt på restauranger! Pengarna tillbaka!! Typ, eller en gratis vinare extra för att du inte ska ställa dig upp och ropa att köttet är skit. Ta aldrig in samma kött en gång till!!! Vem vet vem som snyter sig i din biff i köket? Uno vid bakbordet (alltså inte stjärtbordet, utan det man bakar på).

    Svara

Kommentera

