RSS Flöde

ring kustbevakningen det är knott i vägen

Postat den

DSC02253.JPG

Hon var rädd för blomflugor. När hon var liten och satt på en sån där *baby björn* potta som man spänner fast ungen i.

Det har hänt nån gång att hon sprang iväg med pottan fastspänd runt midjan och gall skrek. Tänk jag fattade inte vad hon skrek för. Sen såg jag eländet som hon pekade på.

EN BLOMFLUGA.

 

DSC02240.JPG

Nu har vi Linnea som inte gillar flugor, mygg, blomflugor, knott, bin, getingar och harskrankar. Igårkväll gick hon lös på flugfäna med sin rosa flugsmälla. Det lät som att hon hackade sig ner till övervåningen.

Det var en nattfjäril.

 

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. Det är en mänsklig rättighet att få slippa trakasserier av sådana där flygskitar!

    Svara
  2. Det kan tyckas lustigt med tanke på mitt liv och leverne, men jag gillar inte heller harskrankar, speciellt inte när jag skall sova..

    Svara
  3. blomflugor…..gapskrattar, tur damen inte är här då för här finna ALLT hon är rädd för..speciellt flugor…bor ju på bondgård *S*

    Svara
  4. Du glömde att linnea är rädd för spindlar också:)

    Svara

Kommentera

