RSS Flöde

Det är inte ett hot det är ett löfte

 

Vovve i bil 27 grader varmt ute. Längre ner visas puckot

22 grader ute i sol=80 grader inne i bil.

 

20090810777.jpeg

 

Nedan PUCKO !

20090810779.jpeg

Han kallade mig för idiot som ringt polisen enligt mitt samtal så var han väck i mer än 20 minuter och solen låg på den svarta bilen hela tiden. 27 grader kan tydligen förvandla vilken mes till pucko direkt.

– 5 min var jag borta, jävla idiot! skrek han

– Du 5 min x 60 sekunder är 300 sekunder och det är mindre än dom beräknade 20 minuterna sen jag ringde polisen.

Jag tog kort

– Va fan gör du jävla galning!

– Tar kort på en idiot som inte vet att jag har rätt att knacka rutan på bilen ifall hunden däckat av värmen. Tro mig nästa gång knackar jag rutan utan att ringa polisen det är inte ett hot det är ett löfte.

Sen sprang den svarta volvo ägaren iväg med hunden under armen. Inte lätt att vara hund när man hamnar i fel familj helt enket !

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. Stackars, stackars hund… :/

    Svara
  2. Gud, vad modigt och rådigt gjort av dig!Jag hade gjort likadant förresten, blir vansinnig om jag skulle se sånt.Garanterat kommer han inte göra om detta i första taget… *hehe**en bukett med rosor*

    Svara
    • han såg ut att vara en sån som *du är kärring jag skiter i dig* men fortsätter han så här så ringer säkert nån mer..

      Svara
  3. Det var verkligen modigt gjort, man kanske hade reagerat lika. efterdom stan är så liten så kanske du kände igen gubben 🙂

    Svara
    • namnet på han känner jag igen.. Tyvärr.. Men det är ingen skillnad i lagen har dom ju skrivit om senaste tiden.. Inte ens för den här mannen.

      Svara
    • ju varmare desto fler blir galna tydligen. Ett fenomen som återkommer, man ser även rubrikerna i tidngen nu senaste dagarna så många som dött elller blivit skadade.. Då människor. Men din länk visar att det finns fler som reagerar.

      Svara
  4. Idioter är ett brett ämne. Finns av alla sorter och slag. Vet inte, hade kanske agerat på ett lite annat sätt… man lär sig så länge man lever hur man hanterar dem. Det var exv. en granne som hade i 4:e våningen lämnat sitt fönster öppet och katten trillat ner, på gräsmatta som tur var. Gick upp till dom och sa att deras kissemiss ligger där nere och ser lite vilsen ut. Oh nej oh nej… så gick dom och hämtade sin älskade. Man kan även fråga omgivningen om någon vet vem, som äger bilen om ngn. sett personen och gå till hussen och säga att vovven ser ut att må lite illa. Det brukar ge bättre resultat och man slipper bli så j-a 🙂 upprörd av alla dårar, för dom ÄR många.

    Svara
    • jag frågade frissan som finns precis brevid och hon hade sett mannen gå därifrån nu har vi parkeringsnurror och då kan man se när nån lämnat bilen. Han hade lämnat den på 30 jag ringde 37. han kom sen först 50 och då kan han ha lämnat bilen ca 20 över och ställt den lite senare så hunden kan ha varit där sen en halvtimma minst jag satt även i telefon och pratade i min bil i ca 5-10 min enligt min samtalslista. Jag hann med 2 samtal och satt med öppen dörr för att det var så hett.. jo andra kanske väljer att åka hem och låta situationen vara, men inte jag det går bara inte jag vill kunna sova gott utan att tänka på ifall den dog. Sen har ilskan lagt sig så jag kommer sova gott..

      Svara
  5. _myran Visst lär man sig så länge man lever….Tyvärr gör inte idioterna det förrän de träffar på folk som VÅGAR bli upprörda.Det är min lärdom av idioter.”Det brukar ge bättre resultat……” Bättre resultat för DIN DEL är således att hunden kolat vippen i bilen medan barbakvinnan skulle göra en försiktig undersökning bland ett stort antal människor.Du är uppenbarligen en person som blir livrädd för upprörda människor.Sån tur då för hundar som lämnas i bilar på detta viset, att det finns folk som inte styrs av sina rädslor.Detta är min åsikt och du får ha din, såklart!

    Svara
    • hade gubben varit smart så hade han sagt så här.- Jäklar vilken tur att du ringde polisen så dom kunde ringa mig. För nu jäklar bränner solen och tur att vovven lever. Tack. Men nix gubben var arg istället och jag backar inte när jag vet att jag har rätt..Sen behöver jag defenitivt inte fjäska för honom..

      Svara
  6. Fy fan va bra gjort! Finns så många hundar som råkar ut för sådant. Stackars små liv. Inte bara hundar för den delen. Småbarn också! (arg)All cred till dig!

    Svara
    • ja barn är faktiskt värre där vete sjutton ifall jag väntat jag hade nog knackat rutan. Men han hade då knappast fått samtal utan då hade polisen kommit ut omgående..

      Svara
  7. Vi pratade vid middagen om *vad hade du gjort* Intressant samtal mannen skulle oxå agerat, Linnea var glad att hon slapp vara med för det är pinsamt när mamsen blir förbannad..

    Svara
  8. Bra gjort. Vi såg samma grej i Frankrike. En dogg satt instängd när det var mer än tretti ute. Till slut slog vi in en ruta och tog ut doggen, blev den glad, eller? Jo, vi var många som tog belsutet tillsammans. Sen kom en ilsken vacker dam ut från en butik och skällde ut oss alla. Men doggen överlevde… den gången. Uno

    Svara
  9. Heja ANKI!!!

    Svara
  10. Stående ovationer till dig.Önskar bara att fler vågade reagera när de såg sådant här.Idiotjäveln ska vara jävligt glad att du ”bara” ringde polisen och inte knackade varenda jäkla ruta i bilen….

    Svara

Kommentera

