RSS Flöde

idag attackerade min hund en Bullmastiff

Ozzy satte sig hos min kompis *J* och myste i knät efter promenaden. Hennes hund Märta en Bullmastiff på 9 år kommer nyfiket fram och undrar vad han gör där.

Ozzy reagerar med att

Han visade tänderna

Morrade lite lätt

Gjorde utfall

Fick vansinnesutbrott (eftersom Märta inte backade)

Då fick Märta nog av den där jäkla bjäffsande Ozzy och tänkte *jag sätter mig knät på min Matte så blir fanskapet platt*

Men det vart min lilla kompis *J* oxå. Sen gick Killer emellan och skällde på bägge två och sen kom Dvärgpinchern och undrade vad det var för spännande som hände i hennes mattes knä.

Men ser ni min chihuahua kunde ha gjort mos av Bullmastiffen ifall inte vi hade styrt upp den skällande tandpetaren Ozzy.

Det finns stora hundar sen finns det en blond han kallas för Ozzy

 20090716675.jpg

Ozzy i närbild

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. Carita Liljendahl

    Kul att hitta tillbaka till dig! Gillar inte nya AB-bloggen där Snackisar eller vad det nu kallas prioriteras högst och statistik lägst 😦 Plus att man inte kan ha favoritbloggarna i vänstra balken. Men är väl gammalmodig då :-)… men jag har flyttat till debutsky.wordpress.comHar ändå kvar min blogg här på AB och tittar in ibland för att läsa min ”gamla” vänner.

    Svara
  2. Typiskt, de små ska alltid vara kaxigast. ; )Stor i orden men liten på jorden…Tur att Märta är en snäll vovve då.

    Svara
  3. gapskrattar…du har rätt han är korkad…*S* eller åtminstone kaxigare än vad storleken medger *S*

    Svara
  4. Hahaha.. Ozzy MÅSTE varit en varg i sitt förra liv. Han fattar bara inte hur liten han är nu…

    Svara
  5. HAHAHAHAHA!!! Dags för psykologhjälp – den där rackaren lider av svårartat Napoleon-syndrom och milt storhetsvansinne (Eller var det samma sak?) ;)Söt som fan är han i alla fall, men berätta inte det för honom, för då kommer han väl efter mig och vår Border Collie/Schäfer-blandning! 😉

    Svara
  6. Prinsessan Sara

    Min mamma har en liten ”dansk svensk gårdshund”, Jonte (även kallad skåneterrier) som är sjukt kaxig, men det hör till att mamma även hade en schäfer som hon gjorde av med för ca ett år sedan. Men Jonte tror fortfarande att han kan kaxa sig mot andra hundar som är 5 gånger större än honom, för han har ju faktiskt en bodyguard som är schäfer… Dum hund!

    Svara
  7. Jag hade en liten dvärgschnauzer förut, som med fördel slängde sig över rottisar och schäfrar på brukshundklubben. Han hängde som en liten fästing i pälsen på dom.

    Svara
  8. …kan naveln också skälla? Uno

    Svara

Kommentera

