RSS Flöde

Äntligen snart 4 av 4 hemma igen

Det är knappt så jag vågar logga in för att läsa nyheterna på morgonen. Men äntligen så ser jag att den sista svårt skadade svenska soldaten är på väg hem.

 aa.jpg
från mil.se

Jag är stolt över det Svenska försvarets arbete i Afghanistan och andra länder. Den kritik som hörs är från motståndarna. Inte att dom Svenska soldaterna har gjort nåt tjänstefel.

 Soldater%20Sri%2520Lanka.png

Var sak har sin tid, så låt försvaret och soldathemsförbundet få göra sitt arbete och lägga sin fokus på dom 4 skadade och deras familjer.

Ni andra anti varianter typer med  motstånd att vi har soldater i Afghanistan, det här är inte erat race.

Ge respekt till situationen för dom skadade soldaterna och deras närmaste anhöriga.

Hitta era egna vägar, typ vänd er till politikerna med era åsikter. Om inte der passar med Sveriges policy/arbete som tagits fram av politiker och som nu försvaret arbetar efter. Flytta utomlands eller skaffa er en öde ö. Eller acceptera faktum.

 

Mil.se  SVD  Aftonbladet  Soldathemsförbundet  Invidzonen  

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. Som sagt, jag tillhör kritikerna. Men jag är inget av det du påstår. Svenska regeringen har ansvar för skadade och dödade svenskar i Afghanistan. Jag vill inte ha oss där, tänker inte förklara varför en gång till. Tråkigt att det ska sluta så här, men ibland är konflikter olösliga. Tänker mycket på dem som skadats, de har gjort sitt bästa, det är jag säker på. Och du måste stödja de dina, självklart. Bäst vore om Sverige aldrig hade krigat i USA´s namn. Uno som är uppriktigt ledsen.

    Svara
    • Uno du visar alltid respekt trots våra olika åsikter. Jag hoppas att konflikten går att lösa. Att Sverige en gång i tiden inte kommer behöva ha militär personal på plats utan att det blir som flertalet andra länder där det sett hopplöst ut från början men blivit ett bra resultat.

      Svara

Kommentera

