RSS Flöde

Min rejser bil förvandlades som en puppa till en pensionärsvagga

ViewImage.jpg

Jag har köpt en Peugot 206 cc i tisdags. På vägen hem från bilfirman så piper bilen osystematiskt. Linnea och jag stannar utmed vägen och fäller ner cab:en och tar upp den för att se ifall vi får stopp på pipandet.

Men nix funkade inte. En del andra detaljer gjorde att jag fick lämna in bilen för *åtgärdsprogram* och då säger försäljaren till mig.

– Du får låna en bil och jag är säker på att du kommer att gilla den.

När jag kommer ut så finner jag den här:

En spacewagon inrökt och det första som hörs ur stereon är *rock klassiker*

Men va fan ser jag ut som en kärring eller? Fattade han inte att jag har 40 års kris och vill ha en hottare bil?

Ska lägga mig och läsa en bok med mina nyinköpta läsglasögon +1 när jag har i linserna. Livet är i botten………….

dålig bil.jpg

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. Sportigt. Grannfrun hade en sån men bytte till Volvocab. Gammal golf gäller för oss, och den är inte ens inrökt än! Uno i Ottan

    Svara
  2. Det är synd om Anki! 😉

    Svara

Kommentera

