RSS Flöde

Du är min sol, min glädje, mitt skratt och min bästa vän

DSC02752.JPG

Idag fyller du 40 år. Vi har hunnit med en del under åren.

 

  • Firat midsommar på ditt landställe där vi fick koka strumpor på spisen. Tappat bort en hund i en vattenpöl
  • Haft tårtkrig, synd att det var blåbärs tårta
  • Vi har varit mästare på att äta yoghurt som lunch *bara för att*
  • Haft avokado med räksallad som ständigt mellanmål när vi gick i gymnasiet
  • Varit på studentfest som vi knappt kommer ihåg
  • Vi har blivit jagade av några italienare på finlandsbåten när vi var i 18 års åldern
  • Lurat min morfar att vi var bara trötta av båtresan fast vi var så bakis att vi somnade på hans vardagsrumsgolv
  • Flygit med motorbåten som flygplan gör när det är flyggropar
  • Är gudföräldrar åt varandras barn
  • Kan prata i telefon hur mycket som helst och flera gånger per dag utan att det blir tyst
  • Somna i varandras soffa efter en veckas arbete
  • Lekt elektriker så att propparna gick i köket
  • Lekt elektriker så att elektrikern fick dubbelarbete (det måste bara vara fel på elen)
  • Åkt flera varv i en rondell medan vi läste kartan tills ungarna vart åksjuka när vi var i malmö.
  • Vi har barn som ser varandra som kusiner
  • Vi åker sällan tomhänta från varandra för vi har alltid nått som den andra kan ha nytta av.
  • Firat midsommar flera år i rad
  • Trängts i en 6 bädds stuga 2 familjer för att våran lånestuga var mögelskadad
  • Lekt bärgare av båt och grävt ner bilen halv vägs till vattenlinjen
  • Brukar skämta med barnen tills dom skäms över oss
  • Färgat håret rött i bastun så att det lyser i mörkret

Vi förstår alltid varandra och ibland behövs inte ens orden men: 

Du är min sol, min glädje, mitt skratt och min bästa vän

 

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. Åh, vad härligt att ha en sån vän! Det är GULD värt! Lyllo er!

    Svara
  2. Tack : Du e bäst: )Satt i går på flyget och längtade efter en sån där slapp kväll i soffan med ett glas vin och snacka lite skit …………Har saknat att prata med dig de här 2 veckorna!Kom hem till ett hus med en innertemperatur på +12 grader = värmesystemet paj = kan inte få ut nån reparatör innan måndag, det blir till att elda med ved i helgen……….och ett hus som fortfarande inte har ett kök med spis och rinnande vatten + ännu mer bygg dammöverallt, de hade lovat att vara klara tll 22/12 egentligen…..Trodde att det räckte med att alla våra väskor finns nånstans i Norge, om vi har tur, de skulle höra av sig när de dök upp…………… Home Sweet Home…………..

    Svara

Kommentera

