RSS Flöde

Mer sopor åt politikerna, mindre skräp åt befolkningen

Vi höjer avgiften för sophämtning, men eftersom detta år är 53 veckor så får ni en extra soppåse att förvara era sopor i. Vi ämnar inte hämta dom under varken jul eller nyår. Eftersom vi vet att ni får extra sopor så tar vi inte betalt för påsen.

Jaha ???

Hur mång har försökt ställa en soppåse utanför dörren. Ni vet då att nåt händer. Kråkor, skator och andra djur sliter upp påsen direkt.

En svart påse lyckas nog inte skydda mina sopor. In i garaget vill jag inte heller ha dom pga skadedjur som möss osv kanske då tar sig in.

Undrar ifall man kan få ställa påsen utanför kommundörren. Ifall alla andra hushåll oxå gör det så kan nog sopberget bli extra spännande attraktion.

Här har vi drömparken och där har vi sopberget……….

sopor.png

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. Vi skulle vara lite mer som fransmän de tar inte skit av varken kommun eller stat, passar det inte så åker bönderna till kommunhuset och slänger av en jäkla massa gödsel och det är ju rätt ställe. Önskar att de kunde ösa ut en del skit även på mitt kommunhus …eller varför inte framför regeringens boning … oavsett partifärg passar de i skit.Du min lilla roande bloggare jag önskar dig ett Gott Nytt År!Ser fram emot att få smyga in här hos dig även nästa år och skratta läppen av mig vilket händer rätt ofta. Önskar att jag kunde skratta varan hänget av mig eller kalkonkråset under hakan som jag själv brukar kalla det, men ännu har det inte hänt.Stor Kram

    Svara
    • jag är glad att du är piggare. önskar att vi svenskar inte var så lagom ibland *asg* mer francose i oss skulle vara kanonbra…

      Svara

Kommentera

