RSS Flöde

Trodde ni SJ eller SL skulle sms:a er eller ringa personligen ?

Har ni som stått på centralen idag tappat hör- och läsförståelsen ? Äger ni ingen tv? Äger ni ingen radio?

Vad jag hört sen igår så säger nyheterna.

INGA TÅG I HELA SVERIGE GÅR LÄNGRE !!!!

Ändå så står ni där och både fryser och väntar på besked. Hur mycket mer besked kan ni få? Växlarna har frysit ifall ni undrar vidare.

Gå hem ifall ni kämpat för att ta er dit. Ta en taxi, åk buss om ni ens kommer på den pga trängseln. Stanna hemma njut av den olydiga företelesen av att vara hemma pga kommunikations stopp.

SL SJ Bussar

MEN VAD NI ÄN GÖR KOM INTE TILL T-CENTRALEN FÖRRENS NYHETERNA SÄGER ATT NI KAN ÅKA.

 

vasaloppstart2004_461.jpg

Eller ta skidorna från Norr till Söder

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. Ehm, nja…det är en del som går, men med kraftiga förseningar..problemet är dock att SL’s hemsida ligger nere då och då så man inte alltid kan kolla vad som funkar och inte..väntetiderna på Taxi var flera timmar i Stockholmsområdet tidigare idag..sen är det många som inte har råd att stanna hemma, speciellt inte om det gäller flera dagar..

    Svara
    • Fast på både tv och radio så har dom gått ut med den informationen sen igår. Jag tror att arbetsgivare förstår det. Men vissa arbetsgrupper kommer att kräva att dom kommer som tex polis, sjukvård osv…

      Svara
  2. Klockrent inlägg!Tumme!:-)Fridens liljor

    Svara
  3. Oj oj oj vad jag är glad att jag flyger till jobbet. Det är sällan det är helt stopp i röret för flyget. Om det inte är en skotsk flygplats för då blir det problem redan när löven faller…

    Svara
  4. Underbart inlägg, håller så med dig! Hur svårt kan det vara??

    Svara
  5. de har gått ut med informationen att de rekommenderar att man stannar hemma om man kan, men många kan inte det av ekonomiska själ…och alla kan inte jobba hemifrån…och i Stockholm handlar det om 700.000 människor som är beroende av kollektivtrafiken….

    Svara
    • inser att 700.000 människor inte kommer att komma med dom fåtal bussar som går.. Det är galet men vädret är galet och det är sällan vi har så galet väder..

      Svara
  6. Jag tänker på de stackrarna som hade väntat på bussen över en timme utomhus… de skulle ju ha hunnit gå en halvmil på den tiden!

    Svara
    • tänk kalorier jösses i kylan så blir det megakalorier. Dom jag tycker synd om är som fastnade i helgen påväg till det dom skulle dom som plötsligt vart stoppade när vädret drog igång. Dom som inte hade nåt val som redan satt i smeten av kyla..Dom andra valde att försöka, men som jag brukar säga *dont do thate*….

      Svara
  7. det går mer än bussar, det går pendeltåg och lokalbanor och en del tunnelbanor också..

    Svara
  8. det som jag hörde var ingen tunnelbana ovan jord, och pendeltågen har gått idag, men med kraftiga förseningar, lokalbanorna väldigt varierande, tunnelbanan har vart stora problem med, bussarna otillräckliga..

    Svara
    • info verkar för osäker för att jag själv ifall jag åkte kollektivt skulle ge mig iväg eller skicka iväg mina barn en sån här dag.Skulle nog hellre samåka eller dyligt..

      Svara
  9. SMS: Klockren ide´ Hur svårt kan det vara att fixa en site där man kan registrera sig och klicka i var samt när man i normala fall åker kommunal, detta system kan sedan automatiskt (kopplat till SLs driftcentral) skicka ut SMS och meddela status vid problem samt återgång till normalläge.

    Svara
  10. Enna gött sagt. Man måste planera att inte ge sig ut innan våren. En liten fru tog bilen till jobbet, bättre idag än den vanliga bussen utan vinterdäck. Det går, men sakta. Tåg är bra, men de måste underhållas, och vinter brukar det blir i Sverige – fattar inte att det alltid blir kaos när snön faller. Uno

    Svara
  11. Ja, för vems pengar ? Jag har en förstående chef men inte ens han betalar lön om jag inte jobbar. Gör din ? För i så fall vill jag ha jobb hos dig ! Och varför skulle inte bussarna gå ? En buss fryser inte. Jag vet. Jag har körkort i klass D. Är det något nytt att det blir vinter eller ?

    Svara
    • knappast nån chef som betalar pengar… det är ju inte chefens fel vart man bor eller vad det gäller väder. I värsta fall semester kanske. Däremot tror jag knappast att bussarna räcker till. Men det där informerar kommunikationsministern om på måndag morgon i tv soffan och även SL och SJ chefen. Väder är väder. Frågan är hur dom löser det i typ orkan drabbade områden.

      Svara
  12. Faktum är att en kompis till mig blev uppringd av SJ (nån automatuppringning) med meddelandet att hennes avgång på fredag blivit inställd…

    Svara
  13. Hahahaha….kanon inlägg…..skönt att inte tillhöra 08orna en sådan här gång då man blivit förvarnad om att tågen inte går, utan står där som en idiotisk fårskock och väntar på det som inte komma skall. Här uppe förlitar vi oss stenhårt på skotern, rensläden eller snöskorna. Känns tryggast så.

    Svara

Kommentera

