RSS Flöde

– katten är död ringer man 112 då?

Postat den

 

Linnea och hennes kompisar har genat genom skolparken när dom var påväg hem från stan på eftermiddagen. Hon ringer mig och är fundersam

– Mamma katten är död som ligger här i skolparken, vad ska vi göra?

Jag petar på *P* som vilar brevid mig.

– Kommunen tror jag, säger han trött. och somnar om

– Men ska man inte ringa 112 när man hittar en död katt? försöker Linnea

– Neeeeeeeeeeeeeeeej, inte polisen ring kommunen.

Tur man hann stoppa ett sånt samtal, förstå ifall hon skulle glömma säga att det är en katt och typ  bara få fram

*vi har hittat en död i skolparken* Japp vilket scenario.

BRIO_ambulans_3.jpg

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. …man tar en påse, fyller den med katt, går hem och gräver (om det går) en litta grav och låter barnen gråta lagom och gör en begrafning. Om det inte går finns det bra komposteringar i fina bruna påsar… En katt är också en katt, säger Smilla härbredvid.

    Svara
  2. Det lät som det var jättebra att ni fick stopp på att ringa polisen!! härhemma gömmer jag mig för poliser efter deras besök hos oss igår helt oväntat!!! kramiz o ha en bra fredagskväll!!//sarah

    Svara
  3. Fast poliserna kan vara snälla och hjälpa till…

    Svara
  4. Ja, det är bra.. men vad hemskt att läsa hur psykvården fungerar angående din väns dotter!!!. Så jag är viktig för både Interpol o famil o er?? tack så mycket, du betyder mycket för mig!! kramiz

    Svara
  5. det var bloggsvar glömde jag skriva!! kramiz

    Svara

Kommentera

