RSS Flöde

– Säg inte att du sa så !

Postat den

Vi käkade middag på *Wickmans* ikväll. Sallad och *P* tog pasta *frutti del mare*. Den måste även jag pröva nästa gång kryddstark och fräsch.

Däremot hade jag inte lika tur med mitt ägg som jag valde till salladen. Den smakade prutt och luktade surt. En tugga och på nåt märkligt sätt råkade jag svälja biten jag stoppat in i munnen trots att jag kände smaken.

Jag återlämnade ägget lite diskret till killen i kassan och förklarade läget. När jag kom tillbaka frågade Linnea.

– Vad sa du?

– Den smakade prutt och luktade surt

– Nä !! Allvarligt då tänker inte jag komma hit fler ggr, sa du verkligen prutt? säger hon missnöjt

– Typ hur skulle jag annars förklara vad den smakade som, undrar jag.

Hur kan man veta hur prutt smakar ? slår mig tanken nu efteråt.

 

grekisk_sallad~0.jpg

 

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

Ett svar »

  1. Åt ägg en gång på en flygplats. Nairobi tror jag. Har knappt hämtat mig än. Kramar

    Svara

Kommentera

