RSS Flöde

Smakar på ordet i min mun och funderar på hur det kommer kännas

Postat den

 

310a789442813f17_63954828.png

 

 

Smakar på ordet och funderar på hur det kommer låta när jag om några månader får en till titel *MORMOR*

 

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. Grattis. Det är nog en alldeles speciell känsla när ens barn i sin tur skaffar barn.

    Svara
  2. Grattis!!!!Vad roligt att du ska bli mormor, tidergår så snabbt jag var oxå 20 år när jag fick mitt första barn oh nu är jag 29 år och har 5 barn hahaha, ja som sagt du kanske ska upplysa henne om att man ej har skydd mot att bli gravid igen bara för att man ammar ( om hon nu skall göra det),Det var faktiskt en barnmorska som sa till mig att det är många som tror det och kör inget annat preventivmedel hahaha hon måste ha trott att det var det jag trodde eftersom jag hade så många barn hahaha men icke sa nicke jag ville bara göra samhället en tjänst (skoj), de reaktionersom jag har fått av människor som ser mig med barnen är: Oj då !!! har ni ingen tv hemme eller ??? det värsta är väl när dom frågar barnen det, dom stackarna fattar inte ens vad dom menar med det. Ja ja så är det, men lycka till och njut och se till att få låna miraklet ibland så att den lilla får känna att den har en mormor o morfar som älskar den, inte som vissa andras mormor som inte ens tar dom en timme om året även om dom är väldigt lugna, Ett litet tips från mig.ha det bra!!!!Kram mia

    Svara
    • det ska bli jättekul, mamma var 19 år när hon fick mig och jag var 21 år när jag fick Jossan så vi blir nu 5 generationer lite kul..Du har så rätt och nåt som ska bli kul är att när jag fick barn så har varken jag eller *P* haft släkt i stan så barnvakt har inte varit lätt att få tag i. Men det ska bli kul att bo nära och kunna hjälpa till när det behövs.Trots avstånd så har våra föräldrar alltid försökt hjäpa till men 20 mil t.o.r gör inte att man går på bio så ofta eller går ut för att spontanäta på stan. Så våra barn har alltid fått hänga med oss på alla middagar och fester.

      Svara
  3. Åh, vad skoj! Grattis!

    Svara

Kommentera

