RSS Flöde

Skäms för att säga det, men förr i tiden löste man det annorlunda

Postat den

Linnea fick punka påväg till skolan igår när dom hade idrottsdag.

– Jag har ringt pappa och han sa att jag ska köpa en ny cykel ! säger Linnea ivrigt

– Va ska du inte laga den? Du köpte ju den hösten 2008? säger jag förvånat.

– Nä det är inge bra rull på den, säger hon missnöjt.

Men ifall hon lagar punkan så lär den ju rulla bättre? Ny cykel undrar vem som är mest galen *P* eller Linnea, sen när löste man en punka med att köpen en ny cykel?

 

Nedan instruktioner på hur man gjorde förr och även nuförtiden med platta däck !!

 

post14255.jpg

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. Vilka idéer de får ungarna, haha!! Award att hämta för dig om du vill ha den. http://egomamma.se/2010/may/utkast-maj-6-2010.html (inga krav på ”skicka vidare blabla”)

    Svara
  2. Men det är väl typiskt i vårat samhälle, om något går sönder, köp nytt…….skulle aldrig falla mig in om det finns en möjlighet att laga det…..

    Svara

Kommentera

