RSS Flöde

Du menlösa datakunniga förfalskare

Jag har tidigare skrivit om bland annat Linda Jacobs som lurar folk på blocket. Nu ska jag berätta en ny variant som sker.

Jossan la ut sin dator på blocket till försäljning. 3000 kr ville hon ha. Pengarna skulle gå till en barnvagn eftersom hon ska föda i början av november.

Killen som ville köpa datorn. Mailade över en banköverföringskvittens till henne att han gjort överföringen. ALLA siffror stämde.

Jag sa till henne att inte låta dom hämta datorn innan hon fått pengarna in på kontot. Men hon vågade inte neka dom eftersom dom var från en kultur som känner sig förföljd. Mötet skedde på en mack utanför stan.

Pengarna kom INTE in. Killen som svarade dagen efter la på luren. Linnea ringde och skällde ut honom och han svarade

– Det är såna luder som dig som jag mördar.

Japp det var den daton och dom pengarna. Ungen kanske kan ligga i en tom data väska. Så nu är killen som hämtade datorn filmad av mackens kamera så vem vet snart kanske en gravid datalös kvinna syns på efterlyst.

Spänningen är olidlig *but not*

 

41640_601613648_8246_n.jpg

Numera datalös kvinna och 3000 kr fattigare. Förr var datan viktigst nu är barnvagnen prio 1.

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. Hoppas de får fast honom för sådant här kan vi inte acceptera, nog för att jag är för ett mångkulturellt samhälle men det skall inte utnyttjas utav de som är här och inte har de rättuttrycka sig som de gjorde mot henne. Hon blev ju utsatt för både bedrägeri samt hot, stryk skulle de ha, om jag nu får säga så..

    Svara
  2. Hoppas de får fast den skurken! Fy så taskigt gjort!!!

    Svara
  3. Exakt där har vi problemet i Sverige idag. Hade killen hetat Erik Svensson hade hon förmodligen väntat till att hon sett att pengarna kommit in. Man måste se om sitt hus oavsett vilka människor man har med att göra! Problemet är att man inte ”vågar” göra så i vårt fina land. Man kan tas för att vara rasist…

    Svara
  4. Men om de möttes på en mack så borde hon tagit pengarna kontant! Blocket och Tradera är rena hästhandlarplatserna. Man måste vara misstänksam mot alla annars blir man till slut lurad. 3000 är ingen liten summa så jag hoppas att det löser sig!

    Svara
  5. Och så undrar människor varför det är så många som röstar på SD. Det är ju sånt här som slår rötterna, tyvär. Jag är rasistisk på det viset att jag faktiskt aldrig säljer någo till människor från ”förföljda kulturer”. Jag säger helt enkelt Sorry saken är såld redan..

    Svara
  6. tråkigt tråkigt, hon hade behövt en vagn till bebis./ k

    Svara
  7. Åhhh….jag får ont i magen när jag läser sånt här. Själv säljer man och köper mycket på nätet men har aldrig varit med om någon bedragare ännu. *peppar peppar*

    Svara
  8. SÅ TRÅKIGT.. att man inte kan sköta affärer på nätet på ett normalt sätt är som sagt bara så jäkla tråkigt :/

    Svara

Kommentera

