RSS Flöde

Dinosaurierna klagar på att vi stänker vatten när dom vattengympar?

Jag kan simma, det har jag kunnat sen 6 års ålder. Sen den gången när pappa kastade mig i poolen för att jag brände arslet i bastukamin.

Helt plötsligt har jag nu 23 år efter att jag slutat tävlingssimmat fått reda på att det finns ytterligare en simteknik i bröstsim. Man ser ut som att man hundsimmar. Så nu hundsimmar jag på kvällarna oxå. Skam den som ger sig och sen klaga inte på dom som hundsimmar, dom gör tydligen rätt nuförtiden.

zaffran_hundsim10.jpg

Sen kommer vi till starten, dom springer ner i vattnet nuförtien. Förr stod man med tårna på kanten och sköt iväg.  Nu finns det även flera olika storlekar på simfötter, förr fanns 1 sort dom som satt på och dom som var förstora och åkte av.

therese.jpg

Sen finns det även typ nån hejaklack som står och gör vattengympa på banan brevid det roligaste är att några av dom inte tycker om att vi *stänker* vatten när vi plaskar oss fram.

simma[1].jpg

Funderar på ifall dinosaurierna glömt att dom *står* i vattnet redan. Blötare än så kan man knappast bli.

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

Kommentera

