RSS Flöde

Har ni förstått att det här är en bluff?

Postat den

Det här är första mailet jag fick av den som *trodde* att den skulle få köpa min mobil. Eftersom just att avslöja bluffar är en del av mitt intresse så förstod jag direkt att sms och mail från personen inte skulle vara sanning. Givetvis så kom inga pengar in på kontot. Dom var väldigt på och skrev flera mail och sms enda tills jag skrev.

Sätt in pengarna på kontot. Hade pengarna kommit in så hade jag givetvis skickat mobilen. Men no money no phone.

 

bluffflippflopp.jpg

 

 

Då tröttnade dom och skickade ett mail som dom påstod kom från banken. När jag fick den här skrev jag typ stör inte mig mer med er bluff, inga pengar=ingen telefon.

Då slutade dom att höra av sig.

 

flippfloppbluff.png

 

Såna här mail från typ Royal Bank of Scottland är inte verklighet utan det här är en typiskt bluff och lurendrejeri. Viktor fick likadana från England när han hade sin bil på blocket.Så dom trodde på fullaste allvar att han skulle skicka sin bil. Vilken puckon… Även har jag fått info av en som kallar sig som alias *kungen* att det här är en bluff mail oxå från  (bank.notifications@accountant.com)  Den gäller inte heller som en seriös emailadress. Så även ifall det står bank osv. Det där är en klassisk variant av att lura folk nuförtiden.

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

Ett svar »

  1. Madam Terror

    Men håll med om att dom (skurkarna) blir klurigare och klurigare med tiden.

    Svara

Kommentera

