RSS Flöde

Hur jag än vänder mig så står jag med arslet där bak

Postat den

Totala utmattningen av idioti. Vi har samma räkningskonto jag och *P* men varsitt inlogg. Hela våren har jag använt mitt inlogg och *P* har råkat logga in i april och sen använde jag hans inlogg nu i juni. Resultatet är

EON drog dubletter flera ggr på E-fakturor som redan betalats som påminnelse.
Göteborgsel drog dubletter flera ggr på E-fakturor som redan betalats som påminnelse
ENA drog dubletter flera ggr på E-fakturor som redan betalats som påminnelse

Så den 27/6 drogs några tusen extra som jag inte ens räknat med. För att spetsa till det så har EON inte ens gjort adressändring utan bara ändrat anläggningsnr så våra räkningar som går ut som påminnelse skickas till vår gamla adress. Då finns det nåt som heter eftersändning på posten som vi betalt för som inte heller fungerar. Beviset kom även idag då Linneas antagningsbesked från Fyris inte kom nån gång och efter mail från intagningsenheten till gymnasiet så hade dom fått tillbaka brevet och nu skickat till rätt adress.

För att spetsa till det ytterligare så hade vi en försäkringsagent hemma i höstas som skulle hjälpa oss och fixa med våra försäkringar. Det gjorde hon tydligen JÄVLIGT BRA. Då alla våra bilar 3 st vart dubbelförsäkrade.

Nånstans i kaoset så klagade jag till *P* om att fan va dyrt allting är. Man bara fyller på kontot och sen fyller man på igen.

Så nu sitter jag här och väntar på att få kontot påfyllt av dom olika bolagen. Sen är jag pissförbannad på banken för jag flyttade över våra pengar på ett sparkonto för att vi skulle kunna betala lånen på huset. Då av MISSTAG tog bank killen räkning som skulle betalas först den 30/7 och försökt betala den oxå.

Sen fick jag frispel och av utmattning av pulshöjningen så gick jag hem och sov.

Idag åkte jag till banken för att gå igenom alla poster som dragits från kontot. När jag väl kom ut så hade jag fått p-böter eftersom jag inte hann betala p-avgiften när jag var sen till mötet på banken.

Nånstans i kaoset ska man ha sommar sol och vatten och njuta av lugnet. Undrar ifall det blir lugnt nån gång. Känns som jag har en klocka som tickar i blodådrorna så mitt andra namn är inte avslappnad just nu.

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

Ett svar »

  1. katrinbiolog

    Hejsan!
    Kul att jag hittat dig igen!!
    Men UJ vad du råkat ut för elände. Jag har lite historier också om hur jag kan reta mig på autoavdrag som inte fungerar mm men inte i närheten av vad du råkat ut för. Dax att kasta dig i en stol på ett kafe och formligen beordra personalen att leverera drinkar i en aldrig sinande ström?
    Simma lungt!

    Svara

Kommentera

