RSS Flöde

Kulturkrock in my ass

Det här handlar inte om kulturkrock utan om amerikanares uppmärksamhet och säkerligen så slutar det med att kvinnan som anmälde har sömnsvårigheter och vill ha skadestånd.

Själv skulle jag kunna lämna barnvagnen med mitt barn I SVERIGE utanför ett café eller en resturang om mitt barn har somnat och jag sitter precis vid fönstret och barnvagnen bredvid fönstret. Men aldrig att jag skulle ställa en barnvagn utanför en mataffär eller i USA någonstans överhuvudtaget. Med oro för att få mitt barn kidnappat.

Ta kulturen dit du kommer=lär dig vad man kan och inte kan. I USA kan du inte ställa din barnvagn utanför en resturang utan att riskera att få ditt barn kidnappat eller bortrövat.

Tar du risken så tar du konsekvensen när du är utomlands.

 

 

 

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

Kommentera

