RSS Flöde

Både polis och ambulans behövdes

Postat den

Skulle bara gå på powerwalk men såg en påtänd man som gick med sitt barn i 2-års åldern dinglandes i armen, när han kryssade sig frammot torget. Det hela såg otäckt och tragiskt ut så jag och Ana bestämde oss för att ringa 112. Under samtalet med 112 så stannade en zigenare med sin cross och följde efter en man och hans fru när dom gick mot paus.

Ordväxlingar skedde och innan det händer säger jag till 112 att snart smäller det och mycket riktigt zigenaren tar sats och knuffar mannen så att han far rakt in i ett plåtskåp med huvudet.

Det är här det brinner för mig jag far fram och vägrar låta zigenaren lämna platsen.

Ambulans kom och tog den gamla mannen till akuten och tur var det för han låg orörlig med ansiktet mot marken väldigt länge och så blödde han från hakan.

Det här var en zigenare men han representerar inte alla andra i landet

20120319-210734.jpg

»

  1. Wow! Vilken Kvinna! Vilket civilkurage! Applåder och tulpaner till dig!!

    Tanken har slagit mig nu när det går någon reklam på TV om ett program som ska börja sändas på kanal5 eller TV3.. Man utsätter främlingar för situationer för att se om de ingriper och har just det som du har : civilkurage
    Vad skulle jag själv göra? Jag tror ju naturligtvis att jag skulle ingripa. Min önskan är ju att JAG skulle ingripa.
    Men ..skulle jag göra som jag tror att jag skulle göra ….eller skulle jag göra en struts?

    För trots att jag tror att jag uppfattas som en person som står för sina åsikter och inte är rädd att framföra dem och att jag själv kan hamna i konflikter och ”hetta” utan att jag viker mig ( om det inte visar sig att mina åsikter är helt hejkon bejkon… då är det klart att jag kan ge mig. Jag är inte dum)
    Men det är när andra människor ”bråkar/tjafsar/höjer röster” som jag drabbas av någon slags konflikträdsla, jag liksom låser mig. Hör jag ett par i matkön till exempel som tajfsar med varandra eller om röster höjs på jobbet eller om några bråkar om parkeringplats.. ja då vill jag helst platta ihop mig och lägga mig i pockethyllan/glida in mellan tapet och vägg/ snyggt lägga upp mig på någon kofångare och liksom ”försvinna”..
    ( lite psykoanalys på det så kanske man till slut skulle kunna bli en samhällsmedborgare att lita på ..)

    Men jag reser mig upp och fortsätter applådera för DIG! Och önskar att jag vore lite som du!

    Ha en toppdag

    Svara
    • Tack 🙂 Jo visst är det bra att agera men det som skrämmer mig är hur arg jag vart för att han skadade den äldre mannen. Men även att jag blev så bindarg att jag inte vart rädd för situationen. Alla dom 30 pers som stod runt omkring gjorde ingenting för att hjälpa Ana att få upp mannen på flera minuter tillslut hjälpte några unga killar henne för att få upp mannen. Så en sak är säker hade killen gett sig på mig hade ingen gjort nåt 😦

      Svara
  2. Är inte förvånad att detta händer när du är ute på stan. Som tur är så har du väldigt mycket jävlar anamma. Men var rädd om dig så du inte råkar ut för nåt pucko.
    Kram kram

    Svara
    • Ja du vet jag är ju lite crasy och agerar även ifall förståndet borde skicka signaler likt en neanderthalare när mammuten kommer springande att nu är det dags att *SPRINGA* men inte jag för det har jag inte tid med 🙂
      kram

      Svara

Kommentera

