RSS Flöde

Veckans vinnare är

Postat den

Linnea protesterade mot att några i klassen mobbade en lärare. Vilket nu fick konsekvenser det ogillades givetvis av dom mobbande eleverna.

Måndag Linnea trycktes upp mot en vägg, hårda ord utväxlades. Linnea kom hem skitförbannad och menade på att den tjej som gjort det sagt att dom skulle snacka och göra upp på torsdag. Linnea kände sig redo för att det här kan bli slagsmål.

Tisdag Linnea var på praktik

Onsdag Eleverna var lediga och Linnea passade på att umgås med Jossan och barnen.

Torsdag Lugnet som varit under mitten av veckan gjorde att hon inte alls hade lust att slåss, hon har tidigare 1 gång i 3:an slagits med Michelé

Jag och Linnea pratade mycket om att vad var starkast, att ignorera den andra och inte låta den få energi för att bråka eller att slåss. Vi kom överrens om att inte slåss men blev hon slagen så var mitt råd. Slå tillbaka av bara helvete!!

Fredag Linnea gick till skolan dom andra runt den stökigaste eleven bad om ursäkt till Linnea. Kontentan den som egentligen mår sämst=mobbaren är nu ensam och dom andra har fått förståndet tillbaka.

Linnea reagerar starkt på mobbing mot andra. Det finns nog inget som hon ser ner på så mycket som mobbing, orättvisor och dåligt beteénde. Som förälder kan jag bara prata om vad som är rätt eller fel och hoppas att hon tar till sig det. Men slår nån mitt barn så tänker inte jag hindra henne att slå tillbaka.

 

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

Kommentera

