RSS Flöde

Hans namn var Markus glöm aldrig hans namn

Postat den

Killen från Furudal som vågade stå upp mot dom som mobbade honom i flera år. Jag förstår ännu inte hur branden i huset kunde börja i en så märklig höjd. Hur larmet kunde komma till SOS i otakt?

Jag tror och det får man väl göra hur som haver att nån tände på och nån ångrade sig när dom insåg konsekvensen att dom måste larma. Jag kan ha fel, därför anklagar jag ingen men det skulle kunna vara en hypotetisk händelse.

Markus dog den natten, hur dom fann honom kommer jag aldrig att berätta för mina barn. Men Markus kom aldrig ut från huset. Hans skratt kan jag höra inom mig. Hans röst kommer aldrig försvinna. Radioprogrammet som sändes några dagar innan han brann inne finns kvar. Programmet handlade om hur han mobbades. Skäms på er mobbare för en dag blir ni barn vuxna och förstår vad ni gjort. Mobbing sätter alltid sina spår både hos den som mobbas och även för den som mobbar för en dag blir även den mobbande personen vuxen.

Ett år innan branden möttes jag och Maggan jag sa det redan då. En dag vill jag berätta som förälder hur det är att ha ett barn som är mobbat och det skulle bli tillsammans med Maggan. Tiden är inte mogen än, men en dag så kommer vi slå folk med häpnad när vi berättar hur barns verklighet kan se ut i skolan. Sekunder som känns som timmar. Timmar som känns som dagar.

Imorgon tisdag är det årsdagen för när det brann.

Om barbakvinna

skriver om min vardag som ibland går i 190 km/h bjuder på det mesta.

»

  1. Stark text.. ryser av obehag. Hoppas att tiden snart är mogen, sånt här måste upp/ut/fram ❤

    Svara
  2. Nä fy fan …hemskt. Så jäkla …*suck* .. för jävligt.

    Svara

Kommentera

