Dagsarkiv: 8 januari, 2010

vaccinerad mot sviniga tjejer

Eftersom mina barn är förstora för att ta vaccin 2 ggr så lånade jag ett barn av min kompis. När vi sitter där och väntar så funderar vi lite fram och tillbaka på vaccineringen.

– Kan vara bra så blir du extra stark mot svininfluensan, säger jag

– Det är lite taskigt för jag är 12 år och 11 månader faktiskt, säger *A*

– Men då är du kanske vaccinerad mot sviniga tjejer i framtiden, peppar jag honom.

Han log, han måste bara vara nöjd med alla kommande mystjejer han ska möta.

 

ledigheten förvirrar män över 35

Min *P* har varit ledig förlänge. Han mumlade nåt om att han inte visste ifall han börjar jobba mån eller tis.

– Har du kollat ifall du börjar på måndag?

– Nä jag åker dit endå.

Duktigt mannen…

Grannen som blir mer lik en neanderthalare

Varje dag, varje kväll, varje natt sen den 26 december smäller folk raketer och smällare. Min Killer har börjat ta till vana att krypa in i köksinredningen och så ligger han i sockeln och flämtar.

Idag fick jag nog och öppnade dörren och sa bestämt till grannen.

– Skulle ni kunna tänka er att smälla era smällare en bit härifrån för min hund får svårt att andas.

– JA !

Sen gick grannen in. Än en gång har han bevisat att han är som en neanderthalare. Grymt eller enstaka stavelser är det enda han klarar av