Dagsarkiv: 11 februari, 2010

Det här måste vara unikt

Idag hörde jag en man, säga till en annan man.

– Jag ska fan köra upp ett skaft i f1ttan på dig.

Om det är möjligt… så är det fan unikt. En man med en f1tta, det måste bara ses.

6.13 angry man.jpg

Vissa män beter sig som att dom har fått mens

Hundar kan bara prata mat

Idag när jag kom hem på dagen och står utanför på trappen och fipplar med nycklarna så hör jag hur porslin rasar innanför dörren.

Hur är det möjligt?

Får in nyckeln och upp med dörren. Där står *stor killer* och viftar på svansen och skäller. Men vart är Ozzy??

Ser nerför trappen att vasen som normalt står i trappen ligger längst ner och barngrinden är öppen.

– Ozzy vart är du? ropar jag

– Vart är Ozzy? frågar jag korkat Killer.

Tar mig ned för trappen och hittar Ozzy ståendes längre in i hallen på undervåningen. Han skakar och har svansen mellan benen. Jag vet precis vad som hänt, grinden öppen. Ozzy och Killer har stått där och trängts om att få bäst plats och Killer har helt enkelt tryckt bort Ozzy som han alltid brukar. Synd för dig polarn att du rasade ner för den gigantiskt branta trappen.

Nu är frågan hur galen JAG har blivit som står och pratar med Killer *vart är Ozzy* som att han skulle kunna svara på det????

 

835b9e72ed6632af.jpg

Ozzy är lite låg idag, men oskadd

När man får feber kan det värsta hända

*P* hade feber förra natten. Han pratade högt och jag förstod ingenting. Innan vi somnade igår kväll frågade jag honom vad han hade drömt.

– Jag drömde så konstigt, jag drömde att jag plogade snö hela natten.

Min man har verkligen blivit besatt av Snöskottar-Bob

 

snow_fence_in_action.jpg