Dagsarkiv: 12 februari, 2010

Det här påminner om boken *BOX 21*

Boken *Box 21* 9789164201546.jpg som är skriven av Roslund & Hellström påminner alldeles förmycket om Polischefen i Uppsala Göran Lindberg.

 

 

Bild_10_1133319c.jpgAftonbladets bild av fd polischefen

 

 

polis_556379b.jpg
SVD bild av samma polischef.

 

Fler offer

Kapten klänning

SVD

 

 

 

 

Förvirrade föräldrar riskerar att hamna på tippen

Jag kommer hem från träningen på kvällen och tar en snabbdusch. *P* och jag ska iväg och handla mat så jag hänger in i rummet och säger till Linnea.

– Jag sticker iväg och tränar!!

Hon tittar konstigt på mig, inser jag att jag då är på repeat funktion från förra gången jag hängde in i hennes dörröppning för 2 timmar sen. Det är fan inte lätt att vara tonåring när man har förvirrade föräldrar…

kallt.jpg

Även hon kan vara förvirrande ibland, kanske ett släktdrag

För bloggare på radion på Måndag

tomtar och troll på nätet.png

Har du gjort bort dig ?

*Lilla Mamma* ringer direkt och frågar

– Hur gick det?

– *P* sa att det var ok, svarar jag.

– Okej då har du inte gjort bort dig, då vågar jag titta.

Som vanligt……. mitt skrattanfall i kyrkan när jag konfirmerade mig och höll i micken har satt sina spår även nu, 25 år efter. Kanske mamma glömmer när hon blivit tillräckligt gammal.