Dagsarkiv: 21 juli, 2010

Pinsamheter i skärgården 5

Postat den

– Du jag är fan skitnödig !

*P* tittar trött på mig.

– Vi kanske skulle åka till Grinda och äta på resturang försöker jag truga.

lillebror tittar fundersamt på mig.

*P* förklarar läget.

– Hon orkar inte hänga vid nåt träd och skita.

– Hon kan väl luta sig mot trädet, säger lillebror

Sen när orkar jag luta/hänga vid ett träd, tänk ifall jag råkar tappa greppet. Nä förresten tänk inte tanken….

Pinsamheter i skärgården 4

Postat den

Sitter på båten och tycker livet är rätt så trevligt. Helt plötsligt blir jag stucken av en seg geting i armhålan.

– AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhjhjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj.

Okej ingen i hamnen har missat vad som hänt. En kvinna 5 båtar iväg ser medlidsamt på mig och säger-

– Geting?

– Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

 

geting_210.jpg

Sockerbit eller lite magnecyl suger ut giftet men använd inte strösocker.

Då blir du en vandrande getingmagnet.

Pinsamheter i skärgården 3

Postat den

Seglarhjärtat börjar försvinna från mig nu när vi skaffat motorbåt. Vissa seglare är fn pinsamt elaka. Här kommer den första ilskna ragatans story.

Vi ligger vid bryggan på Stora Sandön. Halvslummrande allihopa i båten. Utan att vi märkt det har en segelbåt lämnat bryggan mitt emot oss och en NY har börjat försöka lägga till. Vi brukar försöka hjälpa till när båtar lägger till. Men den här är plötsligt där och börjar driva så att den går med bredsidan mot vår båt.

– *P* det ser konstigt ut? säger jag fundersamt.

Han tittar knappt upp och ser bara en mast och förstår inte min fråga.

– Ni måste nog hjälpa dom.

Direkt inser dom vad som håller på att ske och hoppar i land för att hjälpa *kvinnan* som  står på bryggan och håller i fören på sin båt.

– HÄR HJÄLPER MAN TILL NÄR ANDRA LÄGGER TILL, skriker kvinnan hysteriskt.

-Du dom har ju kommit för att hjälpa till ! fräser jag ilsket tillbaka.

Hur ska vi kunna veta att deras bojfäste har släppt och hon har väl för fan en röst att skrika HJÄLP med. Ifall dom inte kan lägga till med en så stor segelbåt kan dom skaffa en trissjolle.

 

jag saknar att Birka

Postat den

jag saknar att burka

IMG_0967.jpg

Pinsamheter i skärgården 2

Postat den

Lägga till är en militärövning.

– Lägg i ankaret !

– Lägg i fendrarna !

– Fäst tamparna !

– Styrbord !

Vem fan tog bort höger eller vänster?

Jäkla tur jag inte är väsnterhänt…

Sen sikta och sen pricka så man landar=lägger till mellan 2 båtar i ett minimalt hålutrymme. Tur man inte har sidodörrar som det finns på en bil.

Jahapp sen kom vågen som gjorde att man fastnar i nåns ankarlina. Tack för det Waholmsbåten !! Nu fick vi verkligen göra succé när vi la till.

– Styrbord=skrivarhand !

 

 

 

Pinsamheter i skärgården 1

Postat den

Pinsamheter i skärgården…..

Pinka på en stig, precis när man fått till det så inser man att man står i myrornas E4:a.