Dagsarkiv: 25 juli, 2010

en bra bindafast…

Postat den

20100725033.jpeg

en bra bindafast knop blev mitt svar när lillebror skicka den här frågan.
-Vad heter denna som håller fast en 52 fots segelbåt ? 

Pinsamheter i skärgården 12

Postat den

– Det känns som att du hållt lite avstånd från mig, beklagar jag mig för *P*

– Men jag försökte ju hålla om dig häromnatten i båten, förklarar han.

– Men det var ju för varmt då. Men ikväll *P* är du välkommen på min sänghalva, säger jag inbjudande.

Tänk att + 20 grader kan göra mig så förändringsbar mot när det är + 30 grader i en trång båt.

IMG_0923.JPG

Bild från Grinda

Nu är droppen nådd nu har jag börjat köpa blommor till främmande män

Postat den

Igår när vi var på Star Lounge så kom det in en tjej som säljer rosor.

– Sånt skit, brukar *P* beklaga sig.

– Räkna inte med att jag köper nåt på beställning, brukar han oxå säga irriterat.

Igår kom blomstertjejen in och jag fick för mig att retas med *P*

– En ros till han där borta i randigt och knappt nåt hår, säger jag när jag betalar för blomman.

Tjejen går raka vägen fram till baren istället där en medelålders man i randig tröja och skalligt hår står. Han ser förvånat på henne, hon förklarar medans jag lite diskret försöker tala om att hon gått till fel man.

Bordets skratt infinner sig. Hon kommer förbi och ser så nöjd ut.

– Men du det där är fel man, säger jag till henne.

– Alltså jag kan inte göra nåt för jag får tydligen inte vara kvar här inne för personalen. Sen drog hon.

Där stod mannen och luktade på blomman och såg romantiskt letand efter den tilltänkta kvinna som köpt blomma åt honom.

– Det händer bara dig… Konstaterar mina vänner skrattande

 

ROSOR-I-ETT-SPRUCKET-KRUS.jpg

Det här skulle imponera på mig !

 

Inget är så svårt som när man satt sin gräns

Postat den

Till dig min vän. Inget är så svårt som när man bestämt sig för att sätta en gräns, det är en sak att tänka, undra och önska men sen när man verbalt sagt den så är den antingen underbar eller brutal…

 

Vissa dörrar kanske stängs inom närmsta dygnet………………………….