Dagsarkiv: 23 juli, 2010

rev skyltar 1

Postat den

rev skyltar 1.0 på svartsö. Kissnödiga bör gå i tid.

IMG_1071.jpg

pinsamheter i skärgården 11

Postat den

Nu på väg hem.  

 -du har väl tömt vattentanken, frågar jag ”p”.  -nä inte en enda gång, konstaterar han. Sen börjar han fundera på vart man hittar den knappen. Jag inser att nästa tur skiter vi i att fylla på vatten havet funkar gott nog att tvätta och diska i.

IMG_1060.jpg

Pinsamheter i skärgården 10

Postat den

Pinsammast av allt hittills är tyvärr bemötandet av hamnvakten på Utö. Jag älskar verkligen Utö men blev förvånad när jag skulle berätta om hur vår sista övernattning varit.

Ett par BRATZ killar med ett stort skepp hade lagt till på em och sen hade dom förfest, fest och efterfest. Vad som pågick dagen efter på morgonen har vi ingen aning om men troligen var det då festen pågick.

vid halv 2 på natten satte BRATZ killarna på högtalarna på UTSIDAN av båten, sen tutade dom på  natten flertalet ggr. Vid kl 6 på morgonen stod dom och delade ut drinkar på en av broarna inne på hamnområdet. 12:or utdelades och dom som råkdade sova skulle väckas för att delta.

Någon av deltagarna roade sig även med att elda direkt på träbryggan ingen grill användes och eftersom det var total eldningsförbud trodde jag att hamnvakten skulle finna intresse.

Han visade total diss och ointresse. Jag blev förvånat arg och sa att det var hans förbannade skyldighet att intresseras sig för det som pågick under natten.

Då kliver en pajas ut från en av färjorna från stan och går fram till mig och beklagar sig över mitt dåliga språk.

– Men ursäktaaaaa MIG…. som inte fått en blund på hela natten av cirkusen som pågått under natten.

Han forsätter att lägga sig i och orera om mitt jävla språk. Gissa om jag velat kasta fanskapet direkt i vattnet. Men det enda jag fick fram det var

– Din jävla keps tönt försvinn.

Sen gick jag till min egen kepsklädda man och lämnade den totalt ointresserade hamnvakten. Undrar ifall nån betalar för en så ointresserad man.

Jag önskar att jag inte ens bemödat mig att berätta hur natten blivit för ärligt Hamnvakten gjorde mig mer irriterad än BRATZ killarna från skeppet. Men jag håller med Utöbefolkningen om hamnvaktens smeknamn även ifall jag inte nämnde det. Men det var helt klart lockande….

gubbe-i.jpg